بهترین زنجیر طلا کلاسیک و مدرن

معرفی 10  زنجیر طلا کلاسیک و مدرن | بهترین زنجیر های طلا | بهمن 1402

معرفی 10  زنجیر طلا کلاسیک و مدرن | بهترین زنجیر های طلا | بهمن 1402

 زنجیر طلا از محبوب‌ترین زیورآلاتی  می باشد که محبوبیت خاصی بین همه افراد دارد و هیچ وقت از مد نمی افتد . آنها را می‌توان با انواع مختلفی از آویزها و پلاک‌ها ست کرد و برای موقعیت‌های مختلفی مناسب هستند.  چه مدل زنجیر یا گردنبندی به شما می‌آید؟  به دلیل تنوع زیاد و وجود گزینه‌های مختلف چه از نظر ضخامت و چه از نظر طول زنجیر طلا، مسلماً دشوار است که تصمیم بگیرید که پول خود را برای کدام زنجیر هزینه کنید ما در این پست قصد داریم ۱۶ مدل از زیباترین زنجیرهای طلا مدرن و کلاسیک را معرفی کنیم. اگر هنوز نتوانسته‌ اید گردنبند و زنجیر مورد علاقه‌ تان را پیدا کنید، با گل طلا همراه باشید.

از گذشته تا به امروز زنان از زنجیرهای طلا برای زیبا و برازنده ساختن خود استفاده می‌کردند. در همین بین زنجیرهای طلا از مواد مختلفی ساخته می‌شد.

تنوع زنجیرهای طلا از نظر اندازه، نوع و سبک، باعث می‌شود که هر فردی با هر سلیقه‌ای بتواند زنجیر طلای مورد علاقه خود را پیدا کند. در این مقاله، انواع مدل‌های زنجیر طلا را معرفی می‌کنیم تا بتوانید با آگاهی بیشتری خرید کنید.

زنجیرهای طلا را می‌توان به دو دسته اصلی کلاسیک و مدرن تقسیم کرد. زنجیرهای کلاسیک، مانند زنجیر لنگر، زنجیر ماری و زنجیر فیگارو، از طرح‌های قدیمی و سنتی هستند. زنجیرهای مدرن، مانند زنجیر اسپیگا و زنجیر ونیزی، طرح‌های جدیدتری هستند که طرفداران زیادی دارند.

زنجیرهای طلا را می‌توان به تنهایی یا با آویز استفاده کرد. زنجیرهای طلای ظریف و ساده، مانند زنجیر ماری، برای استفاده روزانه مناسب هستند. زنجیرهای طلای ضخیم‌تر و طرح‌دار، مانند زنجیر اسپیگا، برای استفاده در مراسمات و مناسبت‌های خاص مناسب هستند.

زنجیرهای طلا کلاسیک

زنجیرهای طلا کلاسیک از طراحی‌های ساده و ظریف پیروی می‌کنند که هرگز از مد نمی‌افتند. این زنجیرها معمولاً از طلای 14  یا 18 عیار ساخته می‌شوند و در ضخامت‌های مختلفی موجود هستند.

معرفی زنجیر کابل (Cable chain)

زنجیر کابل جزء دسته‌ زنجیرهای سبک اصلی محسوب می‌شود. این زنجیر تداعی‌گر زنجیرهای آهنی است که در گذشته برای زندانیان مورداستفاده قرار می‌گرفت. همچنین این زنجیر مانند زنجیرهایی است که برای لنگر انداختن کشتی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این زنجیر از مجموعه حلقه‌های دایره‌ای یا بیضی تشکیل شده و حلقه‌های اتصالی بین آن با زاویه ۹۰ درجه نسبت به دو حلقه کناری قرار گرفته‌اند و یک زنجیر محکم و زیبا را ایجاد می‌کنند.حلقه‌های زنجیر را می‌توان صاف نمود. در نتیجه این زنجیر صاف به نظر می‌آید.

زنجیرهای کابلی بادوام هستند و وقتی اتصالات آن‌ها به‌صورت جداگانه جوش داده شود به‌راحتی نمی‌شکنند. در غیر این صورت، پیوند آن‌ها به‌راحتی از هم جدا می‌شود. اگر پیوند این زنجیرها خراب شود یا بدشکل شود، تعمیر آن آسان است. این نوع زنجیر پیوندی را می‌توان به‌تنهایی پوشید اما ممکن است ساده به نظر برسد. بهتر است آن‌ها را با یک اکسسوری یا آویز پوشید.

 زنجیرهای کابلی همان زنجیرهای پرفروشی هستند که در ابعاد بسیار ریز هم موجود هستند و ما اکثرا با پلاک آنها را تهیه میکنیم. که بهش میگیم فلامینگو .

معرفی زنجیر رولو (Rollo Chain)

زنجیر رولو شبیه زنجیر کابلی است، اما حلقه‌های آن با زاویه ۱۸۰ درجه به هم متصل شده‌اند. زنجیر رولو ظاهری ظریف‌تر از زنجیر کابلی دارد با این تفاوت که این پیوندها متقارن و گرد هستند و برای استفاده با آویزها و پلاک‌های کوچک مناسب است.

قفل شدن پیوندهای این زنجیر به هم آن را به یک زنجیر قوی با ظاهری متفاوت تبدیل می‌سازد. زنجیر رولو در عرض و طول‌های مختلف موجود است. مردان نسبت به زنجیرهای ضخیم‌تر تمایل بیشتری دارند اما نسخه کوچک‌تر زنجیر رولو یک انتخاب محبوب برای زنان است.

این نوع زنجیر یک زنجیر قوی است که در صورت پاره شدن به‌راحتی تعمیر می‌شود. به نظر می‌رسد بهتر است زنجیر رولو را با یک آویز استفاده نمود. این زنجیر ظاهری منحصربه‌فرد دارد.

معرفی زنجیر کورب (Curb chain)

زنجیر کورب از یک طراحی کلاسیک و جاودانه برخوردار است. این یک زنجیره اساسی است که از پیوندهایی ساخته شده است که همه یک اندازه هستند و به هم متصل شده‌اند. پیوندهای این زنجیر می‌توانند بیضی‌شکل یا گرد باشند. این پیوندها پس از اینکه به هم قفل شدند به‌صورت مسطح به نظر می‌آیند. در نگاه اول این زنجیر سنگین به نظر می‌آید. در نهایت به دلیل درشت بودن این نوع از زنجیرها، آن‌ها برای مردان جذاب هستند.

زنجیر کورب ظاهری زنانه و ظریف دارد. پیوند این نوع زنجیر محکم و بادوام است بنابراین مراقبت از آن آسان است. در نتیجه، در صورت خراب شدن زنجیر کورب تعمیر آن نیز آسان است. یک زنجیر کورب می‌تواند به‌تنهایی یا با یک آویز استفاده شود. همچنین این نوع از زنجیر برای آویزهای سنگین و بزرگ ایده آل است.

ما در ایران به این زنجیر میگیم کارتیه !

معرفی زنجیر فیگارو (Figaro Chain)

زنجیر فیگارو طلا یکی دیگر از زنجیرهای کلاسیک است که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از آن استفاده کنند. تاریخچه استفاده از این زنجیر از ایتالیا سرچشمه گرفته است اما در سراسر جهان از آن استفاده می‌شود.

این نوع زنجیر یک زنجیره ساده است که دارای طراحی منحصربه‌فردی هست و این طراحی آن را جذاب می‌سازد. زنجیرهای فیگارو شبیه به زنجیرهای کابلی هستند اما طراحی پیوند آن‌ها کمی تفاوت دارد. الگوی زنجیر فیگارو پیوند دو یا سه حلقه گرد و به دنبال آن پیوند یک حلقه بیضی‌شکل بلند است.

این پیوندها صاف هستند و می‌توانند به‌تنهایی یا با یک آویز استفاده شوند. زنجیر فیگارو را هم مردان و هم زنان می‌پوشند. این زنجیر قوی و بادوام است اما ممکن است بشکند. در این صورت، تعمیر آن بسیار آسان است اما پیوند آن را نمی‌توان حذف کرد زیرا الگو را مختل می‌سازد.

معرفی زنجیر گوچی (Gucci Chain)

فریب نام این زنجیر را نخورید. این نوع زنجیرتوسط گوچی ساخته نشده است. گوچی جواهرات می‌سازد اما این زنجیر بخشی از مجموعه جواهرات او نیست.

زنجیر گوچی شبیه زنجیر لنگر است با این تفاوت که این حلقه‌ها گرد هستند و بیضی نیستند. هر پیوند در زنجیر گوچی دارای یک سوراخ گرد در دو طرف آن است و میله‌ای در وسط آن نیز قرار دارد.

معرفی زنجیر سنگاپور (Singapore Chain)

زنجیر سنگاپور شبیه زنجیری است که پیچ‌خورده است. این زنجیر از مجموعه‌ای از بخش‌ها ساخته شده است که پیچ‌خورده و بافته شده‌اند و سپس به هم متصل شدند.می‌توان بیان نمود که این نوع زنجیر یک گردنبند زنجیری بادوام و قوی است.

وقتی زنجیر سنگاپور را می‌کشید، مشاهده می‌کنید که چگونه بافت آن پیچ‌خورده‌ است. زنجیر سنگاپور به‌گونه‌ای حرکت می‌کند که انگار مایع است. بیشتر اوقات، مردم ترجیح می‌دهند از آویز روی این نوع زنجیر استفاده کنند.

این زنجیر از یک طراحی ساده برخوردار است و یک انتخاب محبوب برای کسانی است که از زنجیر استفاده می‌کنند. جذابیت این زنجیر در این است که می‌توان از آن به‌صورت روزمره استفاده کرد. این زنجیر جزء جواهرات سبک‌وزن بوده و پوشیدن آن راحت است. همچنین زنجیر سنگاپور می‌تواند یک زنجیر طلا، زنجیر فولادی یا هر نوع زنجیر دیگری باشد که شما ترجیح می‌دهید.

معرفی زنجیر گندمی (Wheat Chain)

زنجیر گندمی طلا به‌عنوان زنجیر Spiga نیز نامیده می‌شود. این زنجیر از پیوندهای بیضی‌شکلی برخوردار است که به هم پیچیده شده و شبیه طناب بافته‌ شده‌اند. طراحی این زنجیر یک زنجیر متقارن ایجاد می‌کند که پیوندها در همه جهت آن حرکت می‌کنند. این زنجیر دارای مقدار زیادی بافت است.

اغلب زنجیرهای گندمی شبیه ساقه‌های گندم هستند، از این رو نام آن‌ها را گرفته‌اند. طراحی مناسب به این زنجیر حس محکم و بادوامی می‌بخشد اما آن را نیز کمی سفت می‌سازد. زنجیر گندمی را می‌توان به‌تنهایی یا با آویز پوشید. این زنجیر دوام لازم را خواهد داشت اما در صورت پاره شدن آن، تعمیر آن آسان نیست.

معرفی زنجیر ماری (Snake Chain)

زنجیر ماری طلا دارای طراحی منحصربه‌فردی است و نام خود را از نحوه انعطاف‌پذیری حرکت زنجیر گرفته است. این نام به این دلیل گرفته شده است که زنجیر حرکت مار را تقلید می‌سازد.این زنجیر دارای تعداد زیادی حلقه، صفحات یا نوارهای کوچک است که خیلی نزدیک به یکدیگر متصل شده‌اند و چشم غیرمسلح نمی‌تواند آن‌ها را ببیند.

این اتصال محکم و کیپ به زنجیر ظاهر براقی می‌بخشد. هیچ بافتی برای این زنجیر وجود ندارد بنابراین این زنجیر کاملاً صاف به نظر می‌رسد. اتصال محکم زنجیر آن را بسیار محکم می‌کند و احتمال شکستن آن کمتر می‌شود. زنجیر ماری را می‌توان به‌تنهایی یا با یک آویز پوشید. در هر صورت این زنجیر خیره‌کننده به نظر می‌رسد.

زنجیر ماری را با زنجیر هرینگبون اشتباه نگیرید. زنجیر ماری به شکل مار بوده و حجم دارد ولی زنجیر هرینگبون یا زنجیر استخوان شاه ماهی کاملا تخت و صاف است.

معرفی زنجیر ماهی (Herringbone Chain)

یک زنجیر ماهی یا زنجیر هرینگبون طلا از تعداد زیادی از قطعات صاف و نازک فلزی ایجاد شده است.

هر یک از قسمت‌های این زنجیر در وسط خم شده‌اند تا طرح ماهی را ایجاد کنند. در برخی از زنجیرها ممکن است شما مجبور شوید برای دیدن طرح آن به‌دقت به آن نگاه کنید.

این زنجیر توپر به نظر می‌رسد و انعطاف‌پذیری زیادی برای آن وجود ندارد. این زنجیر ماهی ظاهر مدرن و زیبایی دارد که برای استفاده در هرزمانی ایده آل است. خانم ها و اقایان می‌توانند از زنجیر ماهی استفاده کنند. پوشیدن این زنجیر به‌تنهایی عالی است اما به همراه یک آویز، ایده آل است.

بیشتر اوقات این زنجیر دارای یک بست خرچنگی برای افزایش دوام و استحکام آن است. زنجیر ماهی در عرض‌ها و طول‌های مختلفی وجود دارد.

زنجیر ماهی ظاهری جلا دارد که آن را هم برای مردان و هم برای زنان جذاب می‌سازد. اگر این زنجیر خراب شود، تعمیر آن آسان نیست. این زنجیرها همچنین می‌توانند پیچ‌خورده و خم شوند که این امر بر ظاهر زنجیر تأثیر می‌گذارد.

اشتباها در گوگل فارسی زنجیرهای هرینگبون و ماری به زنجیر نفرتیتی معروف هستند. در اصل نفرتیتی پلاکی با شمایل نفرتیتی، همسر اصلی فرعون مصر است. 

معرفی زنجیر جعبه ای (Box Chain)

زنجیرهای جعبه‌ای از حلقه‌های گرد و بیضی معمولی گردنبند فاصله می‌گیرند. همان‌طور که از نام این زنجیر پیداست، پیوندها در این زنجیر مربع شکل هستند و به‌گونه‌ای به هم متصل می‌شوند که شبیه یک جعبه شود. اتصال پیوندها به هم یک زنجیر پیوسته ایجاد می‌کند که به‌صورت صاف روان شده است. شکل جعبه‌ای زنجیر باعث می‌شود پایدارتر و بادوام‌تر شود. همچنین این نوع زنجیر را می‌توان در عرض‌های مختلف پیدا نمود. زنجیر جعبه‌ای یک سبک محبوب از زنجیر برای مردان و زنان است.

به‌طور معمول، نسخه‌های عریض‌تر زنجیر جعبه‌ای موردتوجه مردان قرار می‌گیرد. شما می‌توانید این زنجیرها را در طول‌های مختلف خریداری کرده و با لباستان ست کنید. استفاده از زنجیر جعبه‌ای به‌تنهایی عالی است اما می‌توان به همراه آن از یک آویز استفاده نیز نمود. آویزها روی زنجیر جعبه‌ای قرار می‌گیرند و به این ترتیب یک جفت عالی ایجاد می‌کنند. این نوع زنجیر مقاوم است اما ممکن است گاهی اوقات پاره نیز شود. اگر خراب شد، تعمیر آن آسان است. هنگامی‌که در زنجیر جعبه‌ای پیوندی شکسته شود می‌توان آن را از زنجیر بدون تأثیر بر ظاهر آن حذف نمود.

 زنجیر مکعبی یا زنجیر جعبه ای، در ایران به نام زنجیر ونیزی معروف است. 

بهترین نوع زنجیر طلا

در بالا ما به چندین مدل مختلف زنجیر طلا اشاره نمودیم. اینکه برای شما کدام نوع مناسب است بستگی به نوع استفاده شما دارد.

 پرفروش ترین زنجیر های نازک؛ زنجیرهای کابلی یا فلامینگو هستند که علاوه بر قیمت مناسب که از 2 تومن شروع میشود و تا وزن های بالا ادامه دارد. 

 پرفروش ترین زنجیرهای ضخیم؛ زنجیر کورب یا همان زنجیرهای کارتیه هست که با اجرت مناسبی که دارد، طرفداران بسیاری دارد و عامه پسند است.

 محکم ترین و قوی ترین زنجیر طلا از لحاظ پاره نشدن و مقاومت؛ زنجیر های کارتیه کلاسیک که وزن بالایی دارند هستند.

 برخلاف چیزی که میپندارید زنجیرهای ونیزی، در صورت کشیده شدن می توانند به راحتی پاره شوند.

سخن آخر

انتخاب زنجیر طلای مناسب از بین انبوه مدل‌ها نیاز به صرف زمان زیادی دارد. اما خرید اینترنتی کار را برایتان آسان‌تر می‌کند. با استفاده از بخش جستجوی خرید اینترنتی می‌توانید مدل‌های مختلف زنجیر طلا را دیده و سبک دلخواه‌تان را در زمانی کوتاه انتخاب کنید. گل طلا ارتباطی شما با دنیای جواهرات مدرن است. با ما در زمان با ارزش خود و همینطور هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید.

خرید انواع آویز طلا و طراحی پلاک طلا خاص

بهترین هدیه طلا برای روز مرد

جذاب ترین مدل های گوشواره های بخیه ای

طلای ۲۴ عیار بهتر است یا ۱۸ عیار؟

 

+